7-й день ОМКФ: показ фільму-переможця Канн-2019, відкриття конкурсної програми короткого метру, продовження показів конкурсних програм, творчі зустрічі та гучні прем’єри
Продовження показів конкурсних програм, відкриття Національної конкурсної програми короткого метру, творчі зустрічі із французькою режисеркою Сонею Кронлунд та акторкою Іванною Сахно, а також багато іншого з того, чим запам’ятався сьомий день кінофестивалю
10-й ювілейний ОМКФ наближається до свого завершення, але попереду на глядачів чекають дуже насичені кінематографічні дні. Сьогодні в межах Міжнародного конкурсу були представлені дві картини: фільм-копродукція Люксембургу, Франції, Ізраїлю та Бельгії «Тель-Авів у вогні» і стрічка з Великобританії «Сувенір» з Тільдою Свінтон.
«Тель-Авів у вогні» (реж. Самех Зоабі) — комедійна мелодрама про молодого палестинця Салама, який став сценаристом популярного серіалу (Найкращий актор у секції «Горизонти» Венеційського кінофестивалю 2018). На фестиваль представляти картину приїхав виконавець однієї з головних ролей, актор Янів Бітон. «Кожного разу коли я читаю сценарій, для мене дуже цікава мотивація персонажа. Що мені найбільше сподобалась в моєму герої — йому просто хотілося по-справжньому вразити свою дружину», — поділився актор.
Також в межах Міжнародної конкурсної програми була показана англійська стрічка «Сувенір» (реж. Джоана Гоґґ). Світова прем’єра фільму відбулась на кінофестивалі Sundance 2019, де картина отримала Ґран-прі у секції «Світове кіно». На Одеському міжнародному фестивалі стрічку представила режисерка монтажу Гелль Лефевр. «В основі сюжету лежить реальна історія, яка відбувалась із режисеркою, це реальні стосунки в яких вона була. Вона хотіла відтворити той настрій, ту епоху, ті спогади, ту частину свого життя яку вона переживає. Значна частина фільму побудована на найдрібніших деталях. Наприклад, квартира — це фактично та квартира, в якій режисерка мешкала у 80-тих роках, фотографії, які використовуються — це реальні знімки з того часу», — розповіла вона.
У Національній конкурсній програмі показали стрічку «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча. Це дебютний повнометражний ігровий фільм, який розповідає історію про молодого звукорежисера Вадима. Стрічку було відзначено спеціальною нагородою журі фестивалю у Калових Варах 2019 у секції «На Схід від Заходу». «Окрім того, що в фільмі є багато смішних моментів, там є й певна психологія. «Мої думки тихі» — це кіно про невимовлені слова. Ми дуже часто мовчимо про те, що нас дійсно турбує а говоримо про якісь незначні дрібниці», — зазначив режисер стрічки Антоніо Лукіч.
У Фестивальному центрі «Родіна» відкрився конкурс Національної програми короткометражних фільмів. Молоді українські режисери представили свої роботи, серед яких: «Знебарвлена» (Марина Степанська), «Мала» (Даша Турецька) «Факт(-ура!) змін» (Марина Нікольчева), «У нашій синагозі» (Іван Орленко) та «Секрет, Дівчина та Хлопчик» (Оксана Казьміна).
Конкурсна програма Європейських документальних фільмів була представлена одразу двома стрічками: німецькою «Привіт, штучний інтелекте» режисерки Ізи Віллінгер та українською «Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго» Надії Парфан. «Спочатку, я хотіла створити фільм, головним героєм якого стане колектив. Але з часом вся увага переключилась на голову профспілки, особиста драма якого відтворює драму і всього колективу», — поділилась режисерка Надія Парфан під час обговорення фільму.
У Фестивальному центрі «Родіна» Соня Кронлунд (Франція, режисерка документального кіно та радіоведуча, членкиня Конкурсу європейських документальних фільмів) провела лекцію: «Правда і брехня у створенні документального кіно».«Для глядача важливо, щоб він був захоплений побаченим. І щоб цього досягти, в мене є певні секрети та інструменти в роботі», — зокрема розповіла вона. Також, відбулась творча зустріч з акторкою Іванною Сахно (Україна-США, акторка, членкиня журі Міжнародної конкурсної програми) «Я народилася в родині кінематографістів: моя мама – режисерка, а тато – оператор. Вони познайомили мене з реальним кінематографом. Я з дитинства спостерігала, як вони комунікують один з одним на знімальних майданчиках, як вони створюють проєкти. Мене це надихало», — поділилась акторка.
Велика черга кіноманів утворилася перед початком показу фільму-переможця Каннського кінофестивалю 2019 — «Паразити» Пон Джун Хо. Південнокорейська фільм-драма поставлена за мотивами комікса Хітоші Івакі. В секції «Фестиваль фестивалів» режисер стрічки «Рей та Ліз» Річард Біллінґем особисто представив свою роботу (Особлива відзнака журі Міжнародного кінофестивалю в Локарно 2018 року та номінація «Видатний дебют британського сценариста, режисера або продюсера» BAFTA 2019). Найкращий фільм програми «Горизонти» Венеційського кінофестивалю 2018 року — «Морський диявол» (реж. Фаттефон Аруньфен) показали у Фестивальному центрі «Родіна».
Також у сьомий день фестивалю пройшли Пітчинг і конференції в межах «Film Industry Office». Секція «Українська ретроспектива: Голлівуд на березі Чорного моря» продовжилася картиною «Формула веселки» (1974 р. реж. Георгій Юнгвальд-Хількевич), а у програмі «Серіали!» показали декілька епізодів трилеру «Принцип насолоди» (реж. Даріуш Яблонський) копродукції України, Чехії та Польщі.
В Зеленому театрі відбувся прем’єрний показ трилеру «Маленька червона сукня» режисера Пітера Стрікленда (Основнй конкурс Міжнародного кінофестивалю в Сан-Себастьяні 2018).
Ввечері у Фестивальному барі Zelda Bar відіграв на вінілах Kool Deee співзасновник культової ужгородської промо-групи Chicarrones, а у винному барі LOU LOU фестивальні меломани відтанцювали під сети Wielo-Roman.